Skip to content

KATRINE RUDBECK JAPSEN

Medlem / portræt

KATRINE RUDBECK JAPSEN, 28 ÅR
15.11.2020 fra ledig til digital campaign manager i PK Medier

Hvilke opgaver har en digital campaign manager?
Jeg udvikler digitale strategier og kampagner på sociale medier for vores kunder, som blandt andet består af en række kendte restaurantkæder, som for eksempel Madklubben og MASH. Det kan være en kampagne, hvor der skal annonceres for gratis levering, eller et nyt menukort. Det er os, der finder løsningen på, hvad kampagnen skal indeholde, vi finder målgrupper, for eksempel segmenteret til børnefamilier eller andre grupper. Vores designer udvikler det grafiske, og vi sidder så og tilrettelægger kampagnen, hvor der skal annonceres, og hvor meget ved hjælp af Facebook Business Manager, Google Ads og Google Analytics.

Hvordan fik du jobbet?
Jeg blev ledig lige før coronapandemien begyndte, men jeg var hele tiden optimistisk, og havde været i gang med en ret struktureret jobsøgningsproces, som også betød, at jeg var i virksomhedspraktik, og det kom jeg hos PK Medier i oktober. Det gik godt, og jeg blev spurgt, om jeg havde lyst til at fortsætte, men med nogle helt andre opgaver end dem, jeg havde haft i praktikken. Jeg havde aldrig arbejdet med PPC og onlinekampagner på den måde før, men jeg sagde ja, og så måtte jeg i gang med at lære det. Jeg tænkte, at det ville være godt at kunne og sjovt at lære.

Hvordan greb du det så an?
Jeg havde lidt kendskab til lingoet, men jeg vidste ikke, hvor man kigger, når man skal måle, hvad der gør godt, og hvordan man konkret gør det, så alle de værktøjer, man bruger, var nye at navigere i for mig. Heldigvis synes jeg, det er rigtig sjovt. Vi er et lille team, og opgaverne er meget afvekslende, for vi sidder ikke bare bag en skærm, men er også med ude på shoots.

Hvad var grunden til, at du i sin tid valgte en kommunikationsuddannelse?
Det har jeg faktisk tænkt en del over og har fundet ud af, at det er fordi, jeg godt kan lide det, kommunikation kan: skabe forandringer og udvikle. Lige meget hvor man oplever kommunikation i funktion, ændrer eller skaber det noget. Holdninger, meninger,
en udvikling eller salg.

KATRINE RUDBECH JAPSEN ER CAND.MAG. I KOMMUNIKATION FRA AAU KØBENHAVN FRA 2017. HUN HAR SIDEN VÆRET KOMMUNIKATIONSMEDARBEJDER I DANSK PSYKOTERAPEUT FORENING OG HAR ARBEJDET MED SALG OG KOMMUNIKATION I SOFTWAREVIRKSOMHEDEN ULOBBY. KATRINE ER MEDLEM AF REPRÆSENTANTSKABET I KS.

Tekst / Anne Nimb
Foto / Camilla Utke Schiøler
Udgivet / Februar 2021

Kommagasinet er udgivet af Kommunikation og Sprog - fagforeningen for dig, der elsker kommunikation, sprog og marketing.

Medlemsfordele

Se hvad du kan få ud af et medlemskab hos Kommunikation og Sprog

Back To Top
Search