skip to Main Content

Medlemsportræt

Astrid Zimmer Nielsen

ASTRID ZIMMER NIELSEN, 37 ÅR
1.11.2021 fra PR- og Communications Manager i Atea til National PR Manager i Visma Danmark Holding.

Hvad er din jobrolle i Visma?
Visma er en norsk koncern, der efterhånden har opkøbt mere end 200 selskaber over hele verden. Vi udvikler forretningskritisk software – blandt andet regnskabsprogrammer og lønsystemer – og forskellige konsulentydelser til både store og små virksomheder og offentlige organisationer. I Danmark er det især Visma E-conomic, Visma Dinero og Visma Enterprise, der er kendte, men bare i de to måneder, jeg nu har været ansat, er der opkøbt fem danske softwareselskaber, så vi er oppe på 22 danske Vismaselskaber. Jeg er en nationalt tværgående pr-ressource for alle de danske virksomheder, både store og små, med reference til marketing- og kommunikationsdirektøren i Visma Enterprise og til brand- og kommunikationsdirektøren i Norge. De selskaber, vi opkøber, lever videre med egen ledelse og eget brand, men sammen med os får de en ekstra muskel.

Hvad er så de konkrete arbejdsopgaver?
Det er blandt andet at koordinere alle pr- og presseaktiviteter på tværs af de danske selskaber og at overvåge og rapportere på Vismas tilstedeværelse i de danske medier. Det kan også være at finde fælles temaer eller mærkesager, som Vismaselskaberne kan tappe ind i, og hvor det giver mening at tale ud fra et overordnet Vismabrand. Det kan være indenfor CSR eller relevante samfundsagendaer, hvor man står stærkere, når man samarbejder på tværs. Det er meget nyt for Visma i Danmark at tænke tværgående pr på den måde, og jeg er den første PR Manager i den rolle.

Hvordan fik du dit nye job?
Jeg havde sat min LinkedInprofil på ’åben for nye muligheder’, fordi jeg efter mange år i samme virksomhed var begyndt at overveje at udvikle mig videre gennem et nyt job. Jeg blev kontaktet af et rekrutteringsbureau, som havde set mig på LinkedIn, og gik derefter igennem et forløb med samtaler, test og casepræsentation, indtil min ansættelse faldt på plads i efteråret.

Hvilke opgaver glæder du dig mest til?
Visma er hovedsponsor for cykelholdet Team Jumbo-Visma med danske Jonas Vingegaard som kaptajn. Han blev nummer to i Tour de France sidste år, og i år begynder Tour de France i Danmark, så det bliver en stor del af mit arbejde at aktivere sponsoratet igennem en masse forskellige eksterne og interne kommunikationsaktiviteter, og det tror jeg bliver en spændende opgave.

ASTRID ZIMMER NIELSEN ER CAND.LING.MERC. I SPANSK OG KOMMUNIKATION FRA CBS I 2010. FØRSTE JOB VAR SOM MARKETINGKOORDINATOR I AXCESS, SOM I 2014 BLEV OPKØBT AF ATEA, HVOR OPGAVERNE EFTERHÅNDEN DREJEDE FRA MARKETING TIL PR OG KOMMUNIKATION.

Tekst / Anne Nimb
Foto / Camilla Utke Schiøler
Udgivet / Februar 2022

Kommagasinet er udgivet af Kommunikation og Sprog - fagforeningen for dig, der elsker kommunikation, sprog og marketing.

Medlemsfordele

Se hvad du kan få ud af et medlemskab hos Kommunikation og Sprog

Back To Top
Search