skip to Main Content

Anja Christensen

Medlem / portræt

ANJA CHRISTENSEN, 29 ÅR
1.11.2019 fra Marketing & Communications Manager hos PL & Partners til Digital Marketing Specialist hos FK Distribution.

Hvordan fik du dit nye arbejde?
Jeg er nyuddannet fra 2018 og havde fået det første, svære job, som jeg egentlig fik ret hurtigt, efter jeg blev færdiguddannet. Men efter kun et år blev jeg sagt op på grund af nedskæringer, og så stod jeg pludselig i den mærkelige situation, at jeg hverken var nyuddannet eller kunne sige, at jeg var erfaren. Jeg var nødt til at se positivt på det, og blandt andet reflekterede jeg over, hvilke ting der havde været gode indtil nu, og som kunne hjælpe mig til at blive klogere på mig selv rent professionelt. Jeg gjorde brug af forskellige metoder til at søge nyt job, som for eksempel at bruge kræfter på aftaler sammen med mit netværk, men jobbet fik jeg efter et stillingsopslag, som jeg søgte og kom til samtaler på.

Hvilke erfaringer fik du i forhold til, hvordan man kommer videre efter en opsigelse?
Jeg tror, at det vigtigste er at tage det roligt, især hvis man ikke lige rammer nåleøjet og får et nyt job med det samme. Det er vigtigt at have ro i maven, også når man bliver fravalgt. Lade være med at tage det personligt, men i stedet zoome ind og ud og se situationen i et større perspektiv. Måske var det i virkeligheden slet ikke dig med det job, du fik nej til, der er nok en god grund til, at det ikke blev dig, og der viser sig nok noget andet. Det virkede for mig at vende skuden ved at tænke positivt og selv tage styring. I stedet for kun at lade ting ske for mig, valgte jeg at arbejde aktivt med de ting, hvor jeg kunne blive bedre. Men det er svært at sige højt, at man er blevet opsagt, og jeg synes egentlig, at vi burde blive bedre til at tale mere åbent om det. Det er jo ikke en katastrofe, og de svære ting er lige så stor en del af at modne og udvikle os som mennesker.

Gjorde du noget, som du ikke havde prøvet før?
Jeg begyndte at tænke mere holistisk og blev bedre til at mærke mig selv. I stedet for at presse mig ned i en forventet rolle, så fokuserede jeg på, hvad jeg selv ønsker, hvad jeg kan bidrage med, og hvordan jeg kunne blive klogere på mig selv rent professionelt. Jeg er med i et netværk på omkring 30 mennesker, ’MARKO’, som står for marketing og kommunikation, hvor formålet er at styrke hinanden kompetencemæssigt, blandt andet ved at fortælle hinanden om vores erfaringer med branchen og de forskellige job, vi har haft. Og det var også med til at give mig nogle klarheder over mine muligheder og ønsker.

Hvad er du glad for ved dit nye job?
Jeg er glad for de mange facetter af marketing og kommunikation, som jeg dagligt har mulighed for at arbejde med. Jeg opsætter og afvikler digitale kampagner, laver indhold, måler resultater, optimerer, korrigerer og er kreativ. Jeg kan virkelig mærke, at jeg bruger min faglighed i dybden, og at jeg også kommer til at udvikle mig, fordi jeg også bliver udfordret. Jeg elsker at sætte nye initiativer i gang, eksekvere på dem og være effektiv. Og så er jeg vild med at arbejde med digital marketing, fordi det er så dynamisk, og det får jeg mulighed for hver dag i mit job.

ANJA CHRISTENSEN ER KANDIDAT I INTERNATIONAL BUSINESS COMMUNICATION MED EN KONCENTRATION I INTERKULTUREL MARKETING FRA CBS I 2018. HUN HAR EN BA I ENGELSK FRA KU MED TILVALG I SPROGPSYKOLOGI, KOMMUNIKATION OG IT. HUN HAR HAFT STUDIEJOB OG VÆRET I PRAKTIK I FORSKELLIGE BRANCHER, BLANDT ANDET HAR HUN VÆRET PÅ BUREAUBIZ.

Tekst / Anne Nimb
Foto / Camilla Utke Schiøler
Udgivet / Februar 2020

Kommagasinet er udgivet af Kommunikation og Sprog - fagforeningen for dig, der elsker kommunikation, sprog og marketing.

Medlemsfordele

Se hvad du kan få ud af et medlemskab hos Kommunikation og Sprog

Back To Top
×Close search
Search