Vil du være en god studerende? Så skal du lære, hvad der driver dig Læs hele artiklen her KommunikationSprogMarketing Seneste artikler april 2022Krig og corona presser virksomheders kommunikationNår store kriser eller såkaldte systemiske chok rammer os, gør de - i hvert fald for en stund - livet svært for virksomheders kommunikation. Krigen ...april 2022K-folket på svær opgave i fodslæbende SMV’erDet er muligt at skubbe de fodslæbende topledelser i SMV’erne på vej i den grønne omstilling. Men det er lettere sagt end gjort, lyder det ...april 2022Virksomheders legitimitet afhænger af kommunikationenBæredygtighedsdagsordenen ændrer spillepladen for, hvordan virksomheder kan agere - og ikke mindst kommunikere. Faldgruberne er mange, men kommunikatører bliver mere magtfulde i en verden, hvor ...april 2022To-do-marathon eller psykologisk bæredygtighed?Erhvervs psykologens klummeapril 2022Ryst jobsøgningsposen, og udnyt alle dine mulighederDu har sendt hundredvis af målrettede ansøgninger, justeret dit cv, så det matcher det enkelte job, og du har ringet rundt til virksomheder med sved ...april 2022‘Vi så muligheden for at indtage en ny position’Ejendomsmæglerkæden RealMæglerne har kastet sig ind i den grønne dagsorden. Målbare resultater lader vente på sig, men der er meget at vinde, hvis man kan ...april 2022Are you going green – or do you just greenwash?Du er måske begyndt at tænke mere på miljøet, køber mere økologisk og stiller krav til, hvilke kemikalier dit tøj indeholder. Men hvad tænker du ...april 20223 KS’ere + bæredygtighedBæredygtighed er på dagsordenen i alle virksomheder og organisationer, og flere og flere KS’ere arbejder som kommunikationsmedarbejdere ind i den dagsorden. Her kan du læse, ...april 2022Det går stadig den forkerte vej med stressLæs alle artikler Podcasts Podcasts fra kommagasinet.dk I vores podcasts får du oplæste artikler fra kommagasinet.dk, interviews med brancheeksperter og afsnit hvor vi går i dybden med marketingkampagner. INTERVIEW: Joakim Ditlev fra Contentmarketing.dkMød Danmarks mr. content marketing Joakim Ditlev bliver ofte kaldt Danmarks mr. content marketing. Han har arbejdet aktivt med content marketing siden 2009. Joakim er ...INTERVIEW: TeaterSpektrumKroppen kommunikerer konstant. Og ofte kommunikerer den også noget, vi ikke ønsker, den skal kommunikere. Og så er det, det bliver vanskeligere for vores tilhørere ...INTERVIEW: Anders Høegh NissenTeknologien har givet os flere og flere muligheder for at gøre ting selv, og vi er samtidig blevet pålagt mere og mere ansvar for at ...Interview: Hvordan bliver man klogere på sine kompetencer?Det kan være svært at sætte ord på sine kompetencer eller finde ud af, hvilke kompetencer man har oparbejdet gennem sit studie, og hvordan man ...INTERVIEW: Måler du din kommunikation?Vi har Jesper Andersen i studiet og kommer rundt om, hvad kommunikationsmåling er, hvorfor det endnu ikke er noget, der er etableret i uddannelsesverdenen og ...Debat: Journalister vs. KommunikationsfolkDette er en fortælling, der handler om to fag og en masse stridigheder. Det ene fag befinder sig i en branche, der har alvorlige økonomiske ...Interview: Sprogbevidste bloggere skriver, hvad de tænkerVi har inviteret tre bloggere på en kop kaffe til en snak om, hvor beviste de er om deres sprog. Mød Anne, Niklas og Julie ... Du kan downloade alle episoder i Apple Podcasts // Spotify // RSS og hvor du ellers finder dine podcasts.