
JESPER SLOTH MØLLER
JESPER SLOTH MØLLER, 44 ÅR
1.1.2021 fra presse- og kommunikationskonsulent på Rigshospitalet til pressechef i Lundbeckfonden
Hvorfor skiftede du job?
I efteråret blev jeg kontaktet af en headhunter, som var blevet opfordret til at tale med mig. Jeg sad i et knaldspændende job på Rigshospitalet på 10. år, og jeg havde egentlig ikke planer om at søge videre, men når man bliver spurgt direkte, og det er en spændende stilling, synes jeg, man skal give det en chance. Lundbeckfonden har en forkærlighed for hjernen og for forskningen i hjernesygdomme og ambitioner og muskler til at rykke på en række vigtige dagsordener, og kommunikation spiller en vigtig rolle i den proces.
Hvordan vil du beskrive den betydning?
Lundbeckfonden er indbegrebet af en moderne, erhvervsdrivende fond med stadig større stemme og indflydelse i samfundet i krydsfeltet mellem forretning og filantropi. Som storinvestor i dansk forskning og danske virksomheder indenfor neuroscience, healthcare og biotek, særligt med fokus på hjernesygdomme, har du alle ingredienserne til et stærkt og meningsfyldt job. Så jeg ser frem til at sætte strøm til fondens fortællinger, purpose og strategien frem mod 2030.
Hvordan vil du løse opgaven?
Jeg skal klæde vores dygtige folk og vores ledelse på i forhold til kommunikation og pressekontakt, men jeg kommer også til at knytte stærke relationer til pressen og eksterne partnere, ligesom jeg skal producere tekster og video, samt drive tv-produktioner og podcast-indhold til både vores egne kanaler og i tæt samarbejde med de institutioner og forskere, vi støtter.
Hvordan ser du på kommunikationsfagets betydning og udvikling?
Kommunikation er endnu mere vigtigt i dag, fordi vi er blevet mere bevidste om betydningen af det. Det er en større del af samfundet og en helt essentiel del af enhver organisations udvikling og ledelsens værktøjskasse. Vigtigere end nogensinde før. Der er kommet mange nye medier og teknologier til, som vi konstant må forholde os til, og dygtiggøre os i, for at sikre kommunikationsfolk en afgørende rolle og plads i organisationerne.
JESPER SLOTH MØLLER ER CAND.COMM. FRA RUC OG HAR EN MASTERGRAD I FILM- OG MEDIEVIDENSKAB FRA BRUNEL UNIVERSITY I LONDON. HAN ER AKTIV I BESTYRELSEN FOR K1 KOMMUNIKATIONSFORENING, OG HAR ARBEJDET SOM KOMMUNIKATIONSKONSULENT FOR BLANDT ANDET BYSTED, RAMBØLL MANAGEMENT, KULTURMINISTERIET SAMT ERHVERVS- OG SELSKABSSTYRELSEN.