skip to Main Content

MORTEN BROCKMEYER

Medlem / portræt

MORTEN BROCKMEYER, 37 ÅR
3.1.2022 fra PR og Content Manager hos Le Creuset til PR Manager hos Mofibo/Storytel

Hvad er baggrunden for, at du er gået PR-vejen?
Jeg kan godt lide at grave gode historier frem. Sådan nogle som mange af os gemmer på, nogle gange uden at være klar over det. Som PR-medarbejder skal man koble historierne med relevante medier, skabe gode relationer til medierne og fortælle de historier, der matcher det enkelte medie, på mediets præmisser. Det giver en anden troværdighed, når andre fortæller ens historie, og for mig kan al ekstern kommunikation i en virksomhed også være relevant for medierne, hvis vinklen er skarp nok.

Hvad tiltrak dig især ved jobbet?
I jobopslaget stod der en sætning rimeligt højt oppe, og den fangede mig med det samme. Den handlede om Mofibos mission om at gøre verden til et mere empatisk og kreativt sted ved hjælp af gode historier. Samtidig satser Mofibo virkelig på PR, og det trak også.

Hvordan fik du jobbet?
Jeg sendte en skriftlig ansøgning, da jeg havde set jobopslaget, og var til to samtaler. Jeg havde på forhånd forberedt mig ved at researche, hvad jeg kunne finde om virksomheden, så jeg kunne komme til samtalen og være åben og interesseret. Jeg lægger vægt på at svare roligt og eftertænksomt og give mig selv den tid, jeg har brug for, når jeg er til samtale.

Hvad er det bedste ved jobbet?
Her er en start-up ånd, som gennemsyrer hele virksomheden. Vi får lov til at prøve ting af i stedet for at blive mødt med ’det plejer vi ikke’. Vi må gerne udfordre status quo, og det er ikke bare noget, man siger. Og så er man meget open minded for nye ideer og nye medarbejderes syn på tingene. Der gik ikke mere end to dage, før vores country manager bad om min mening om et feedbackspørgsmål. Og så ligger der mere end 400.000 titler på Mofibo, og bøger med alle deres gode historier har altid været i mit liv.

Hvilke opgaver skal du løse?
Jeg arbejder med PR-delen på vores udgivelser, både forlagene og Mofibos egne. Som PR Manager skal jeg understøtte mine kollegers funktioner med PR, og det gør jeg ved hjælp af en kombination af personlige kontakter og pressemeddelelser, for eksempel om vores event Mofibo Awards eller om Månedens Top 10 og Årets børnebog, men der kan også komme gode historier ud af at trække på al den data, vi har om danskernes læse- og lyttevaner.

MORTEN BROCKMEYER ER CAND.LING.MERC. FRA CBS 2011. FØR HAN KOM TIL LE CREUSET VAR HAN PR MANAGER HOS OUTFIT INTERNATIONAL.

Tekst / Anne Nimb
Foto / Camilla Utke Schiøler
Udgivet / Marts 2022

Kommagasinet er udgivet af Kommunikation og Sprog - fagforeningen for dig, der elsker kommunikation, sprog og marketing.

Medlemsfordele

Se hvad du kan få ud af et medlemskab hos Kommunikation og Sprog

Back To Top
Search