Firmalogoer, der bliver flået af spillertrøjer. Kritik af sponsorater, der stemples som pinkwasing. Sponsorer, der bliver opfattet som amoralske. Og fans, der tager afstand fra sponsorer, som tilhører visse brancher.
Tiderne, hvor man som sponsor pr. automatik blev hyldet for at hælde penge i sportsklubber eller støtte kulturlivet, er forbi.
Men spørgsmålet er, hvad der er sket, hvilke ændringer der er i gang, hvad der venter lige om hjørnet – og hvad det betyder for virksomheders kommunikation. Især hvis omtalen pludselig er negativ og medietrykket tungt.
Det diskuterer Thomas Badura, der er CEO i SponsorPeople, med Peter Froulund, branding- og kommunikationsdirektør i Arbejdernes Landsbank, som har en række større sponsorater i den danske fodboldverden, i denne podcast fra Kommagasinet, der ligger i forlængelse af temaet om k-fagets største udfordringer anno 2022.
Vært er Uffe Jørgensen Odde.