De fem digitale kompetencer, du SKAL besidde i 2018
De fem digitale kompetencer, du SKAL besidde i 2018
Hvilke kompetencer efterspørger virksomheder, når de søger nye medarbejdere til kommunikation og marketing? To rekrutteringseksperter giver her råd til, hvad der bliver efterspurgt i dag, og bud på, hvilke digitale kompetencer der bliver vigtige i den nærmeste fremtid.
Det kan nogle gange være en jungle at finde frem til, hvad virksomheder kræver af deres kommunikations- og marketingansatte. Det kan også være uoverskueligt at finde frem til, hvilke kompetencer der er bedst at fokusere på i dag, når der skal søges job indenfor branchen. Det sværeste er dog at forberede sin kompetenceprofil på, hvad der bliver efterspurgt i fremtiden. Ikke mindst indenfor det digitale landskab.
For Bodil Haumann og Christopher Aaris fra rekrutteringsvirksomheden Induce er det en stor del af deres hverdag at matche deres kandidaters kompetencer med dét, virksomhederne efterspørger. Ud over de oplagte kompetencer som projektledelse, dataanalyse og generel forståelse for digitale systemer (CMS, Adobe, Office og så videre) så kommer de her med deres bud på de digitale kompetencer, der kan få mere opmærksomhed på den lange bane.
Artiklen er oprindelig trykt i KOM magasinet nummer 110, marts 2018.