skip to Main Content

De fem digitale kompetencer, du SKAL besidde i 2018

Hvilke kompetencer efterspørger virksomheder, når de søger nye medarbejdere til kommunikation og marketing? To rekrutteringseksperter giver her råd til, hvad der bliver efterspurgt i dag, og bud på, hvilke digitale kompetencer der bliver vigtige i den nærmeste fremtid.

Det kan nogle gange være en jungle at finde frem til, hvad virksomheder kræver af deres kommunikations- og marketingansatte. Det kan også være uoverskueligt at finde frem til, hvilke kompetencer der er bedst at fokusere på i dag, når der skal søges job indenfor branchen. Det sværeste er dog at forberede sin kompetenceprofil på, hvad der bliver efterspurgt i fremtiden. Ikke mindst indenfor det digitale landskab.

For Bodil Haumann og Christopher Aaris fra rekrutteringsvirksomheden Induce er det en stor del af deres hverdag at matche deres kandidaters kompetencer med dét, virksomhederne efterspørger. Ud over de oplagte kompetencer som projektledelse, dataanalyse og generel forståelse for digitale systemer (CMS, Adobe, Office og så videre) så kommer de her med deres bud på de digitale kompetencer, der kan få mere opmærksomhed på den lange bane.

Bodil Haumann: Der har i mange år været en tendens til at presse produktet/servicen/platformen ned i halsen på kunderne uden at tænke over, om det egentlig var noget, der udfyldte et behov eller løste et problem. Du kan møde Bodil Haumann på KS-DAGEN 2018.

Artiklen er oprindelig trykt i KOM magasinet nummer 110, marts 2018.

Tekst / Frederik Reichstein, digital rådgiver hos Re-Mind

Foto / Ari Hee

Udgivet / Marts 2018

Få artiklen læst op her

Back To Top
×Close search
Search