Marketingaugust 2024K-folk fanget i forbrugernes flygtighedForbrugerne siger et, men gør noget andet. Især når det handler om pris og de gode intentioner. Hvor efterlader det marketing og kommunikation? Kommagasinet har ...august 2024AI: 4 OBS-punkter i samarbejdet med bureauerKommagasinet har bedt advokat Peter Lind Nielsen, der er specialist i IT-ret, om at pege på de vigtigste forhold, man bør være opmærksom på, når ...april 2024SoMe er i en brydningstid – og det kalder på(mindst) tre tingVi er i en brydningstid, når det handler om sociale medier. Det kalder på selvransagelse, dybe overvejelser om platforme og strategisk tæft, forklarer eksperter.december 2023Der gik hul på fantasienFrederikke Lett forstod tidligt i livet, hvilken kraft der ligger i poesi, kunst og litteratur. For tre år siden lavede hun to forretninger: Den ene ...oktober 2023Sådan bidrager AI til bedre indhold hos SpiesSpies’ content writers har siden januar 2023 eksperimenteret med AI. I dag bidrager to værktøjer med at oversætte og som researchpartner. Det sparer ganske meget ...august 20226 ting, som virksomheder kan lære af influencereDe dygtigste influencere har fat i deres målgrupper på en måde, som de fleste virksomheder nok drømmer om. Kommagasinet har bedt to profiler pege på ...december 2021Den politiske forbruger er død – men det politiske forbrug leverAnalysechef i Coop, Lars Aarup, og professor Dannie Kjeldgaard fra Syddansk Universitet forklarer, at klimadagsordenen har givet det politiske forbrug en ny storhedstid. Spørgsmålet er, ...november 2021Et troværdigt omdømme starter indefraSkattestyrelsen skal rekruttere op mod 1.000 nye medarbejdere om året over tre år. Et anseligt antal – ikke mindst i en tid, hvor der er ...september 2021MARKETING – Data + kreativitet = succesDatakompetencer bliver stadig vigtigere for nutidens og fremtidens marketingmedarbejdere, der i kølvandet på nye teknologier, kanaler og digitale redskaber forventes at have et bredt udsnit ...juni 2021Sådan kommer du i gang med influencer marketingFå influencer-eksperten Alexander Sekjærs 10 bedste råd til, hvordan du bedst kan forberede dig, inden du kaster dig og din virksomhed ud i influencer marketing.juni 2021Mød en influencerSarah Frost er 29 år og har været influencer siden 2013. Læs hendes historie her.juni 2021Som en digital venindeInfluencer marketing handler om at skabe en autentisk relation mellem influenceren og følgeren. Når relationen opleves som autentisk, er den stærkere. Med en kommunikation, der ...juni 2021Hooked på influencer marketingSanzi Beauty er en dansk kosmetikvirksomhed, der fra starten valgte at satse på influencer marketing. Og succesen har ikke været til at tage fejl af.juni 2021Når mennesker bliver produkterAnna-Bertha Heeris Christensen arbejder på en ph.d., hvor hun blandt andet belyser de etiske og moralske konflikter og udfordringer, der ligger indbygget i influencer marketing. ...juni 2021Den personlige anbefaling sælgerFor ti år siden var der ikke noget, der hed influencer marketing. De første spæde år var der ikke mange, der tog det særlig seriøst, ...maj 2021500 strikke-og hækle- influencere snakker om Hobbii’s garnHobbii er på kun seks år vokset til en forretning med 350 medarbejdere, der sælger garn i 50+ forskellige lande, med Tyskland og USA som ...april 2021Slip indholdet løsLaura Gade-Rasmussen, der er projektleder i Kommunikations- og Marketingafdelingen i ATP Ejendomme, fortæller om sit arbejdsliv, og hvordan hun sætter sine forskellige fagligheder i spil.marts 2020Personaer – brugbart værktøj eller opreklameret bras?Det er komplekst at finde ind til det, der driver forbrugerens købsbeslutninger og -motiver. Et af de mest populære redskaber for tiden er personametoden. Vi ...marts 2020Kvinder 50+ – et målgruppeparadoksHvis du arbejder med at planlægge kommunikations-, branding- og marketingkampagner for kunder, så vil du sikkert nikke genkendende til, at det er meget sjældent, at ...marts 2020Jo, flere penge ville da hjælpe…Mange marketingfolk i både små og store marketingafdelinger kæmper hvert år, når der skal laves budgetter, om at få lydhørhed. For marketing- eller kommunikationsmedarbejderen er ...marts 2020I B2B er der flere mennesker, der skal beslutte, om et produkt eller en service skal købesSelvom de analoge kanaler langt fra er død, så vinder de digitale kanaler mere og mere frem i B2B-markedsføring. Det er vigtigt for B2B-virksomhederne at ...februar 2019Nyt medlemsnetværk: Branding for kommunikatørerMød andre brandkommunikatører for at sparre, mens du får inspiration og fornyede værktøjer på fire møder i 2019.december 2018Kommunikation og marketing hænger tæt sammen for KS’erneFor 18 % af KS-medlemmerne er marketing deres vigtigste fagområde. Men hvad er det egentlig, de marketingfaglige medlemmer arbejder med? Det er opgaver, der ligger ...december 2018Der skal mennesker til at træffe de rigtige beslutningerAlle i marketingbranchen taler om data, programmatic og kunstig intelligens, men der skal mennesker til at lave relevante kampagner, pleje brands og yde begavet rådgivning, ...december 2018Vær digital eller forsvindDen digitale marketingmedarbejder er kommet for at blive. Men hvad betyder det for kommende og nuværende arbejdere i marketingbranchen? Vi har fundet fem trends.december 2018Hvor klog tror du lige, du er?Adfærdspsykologi er værd at være bevidst om, både som forbruger og som marketingansvarlig, for vores hjerne er langt fra så rationel, som vi bilder os ...december 2018Når forbrugerne bliver vanskeligeEr kritiske og reklametrætte forbrugere i virkeligheden en ren saltvandsindsprøjtning til både produktudvikling og branding?december 2018Hvorfor ikke tænke målgrupper lidt mere kreativt?Der er helt basale overvejelser, man bør gøre sig, hvis man arbejder med markedskommunikation eller branding. Uanset at vi har fået fantastiske digitale muligheder for ...november 2016Branding er ikke noget, bureauet bare kan smøre påBranding handler om at finde en plads i forbrugerens hjerte og hjerne. Bureauet kan give en hjælpende hånd, men det er en mission, som kun ...november 2016I det gode rygtes tjenesteDet er ikke længere nok at indrykke en stillingsannonce i erhvervssektionen, hvis man ønsker at finde og fastholde de gode folk. Employer branding er strategisk, ...november 2016Alle kriser kan vendes til noget godt, hvis man har modet til detKrisekommunikation handler for mange virksomheder om at undgå at blive grillet i den bedste sendetid, mens hele landet kigger med. Men der er langt mere ...juni 2016Overordnet set er folk skide bekymrede for deres privatlivseptember 2018Sådan ligger landet for social listeningSocial listening lever fortsat i bedste velgående på den anden side af GDPR og Cambridge Analyticasagen. Virksomheder kan stadig monitorere folkestemningen i realtid. Men tøjlerne ...september 2018Sådan kører Carlsberg sin globale SoMe–operationJournalisterne rammer de på Twitter, fremtidige medarbejdere fanger de på LinkedIn, og forbrugere på Facebook. Carlsberg opruster på SoMe-fronten. ”Det flytter sig rigtig meget for ...september 2018Her er klodens 10 største sociale medier – Facebook og YouTube dominerer massivtFacebook, YouTube og Instagram er klart førende på det globale SoMe-marked, men de kinesiske techgiganter er ikke langt bagefter, målt på antallet af brugere. Her ...september 20182 Eksperter gør status over tidens mest populære sociale medierFacebook, LinkedIn, Twitter, YouTube, Instagram og Snapchat. To eksperter giver her deres bud på, hvad kommunikatører skal vide om de største sociale medier i Danmark ...maj 2017I Arlas kommunikationsafdeling skal man kunne fortælle historierDen komplette kommunikationsmedarbejder kombinerer journalistens evne til at skarpvinkle med kommunikatørens blik for strategi og rådgivning. Det mener direktør for ekstern kommunikation i Arla, Theis ...maj 2017Er kaffe lige din kop te?Stefan Sahl kom ind i reklamebranchen på baggrund af et tilfældigt møde, en digtsamling og en hjemmelavet kaffeannonce. I dag er han seniortekstforfatter på DDB ...maj 2017Skriv, som du taler – og 9 andre skrivetips til sociale medierNår du skriver til sociale medier, skriver du til to forskellige modtagere. Du skriver til mennesker, og du skriver til teknologi i form af en ...februar 2017En åben invitation til den spiselige natur i byenByen er fuld af urter, bær og frugter – vild mad, som kan høstes og spises, hvis man kan finde den derude. Det er ideen ...december 2016Marketing fra Lynge til resten af verden kræver stort diplomatiDanske Widex er blandt verdens førende producenter af høreapparater og sælger dem i mere end 100 lande. Fra hovedkontoret i Lynge styres slagets gang, når ...oktober 2016Co-creation: Et eksempel fra det virkelige (politiske) livAlternativets partiprogram er Danmarks officielt første crowdsourcede partiprogram. Men hvordan fungerer co-creation, når det er politik, man skaber sammen?august 20187 podcasts til dig, der elsker kommunikation, medier og marketingVil du vide mere om marketing og kommunikation? Vil du holde dig opdateret på, hvad der sket på arbejdsmarkedet og den hurtigt omskiftende kommunikations- og ...juni 2018Slut med siloerTænk ud af fag boksen, og inddrag alle dele af organisationen, når du skal søsætte en digital transformation. Sådan lyder rådet fra Jakob Vasehus, som ...juni 2018Marketing automation: Hvad er det, og hvad kan det?Marketing automation er hot lige nu, og danske virksomheder er begyndt at tage det til sig. Her kommer et lille overblik over muligheder og faldgruber ...juni 2018Marketing automation: Sportmasters opskrift på loyale kunderAlle virksomheder bruger meget energi og mange ressourcer på at sikre loyale og engagerede kunder. I Sportmaster oplever de stor succes med at bruge marketing ...juni 2018Fremtidens K-medarbejder skal være visuel skrædderKampen om at opnå dine modtageres opmærksomhed vil blive stadig mere intens. Fokuser på visuelle virkemidler, og brug data til at kommunikere til modtagerens værdier, ...marts 2018E-mailmarketing: Digital kirkegård eller troværdig kommunikationskanal?Kan e-mailen stadig bruges som marketing- og kommunikations-kanal til at opbygge relationer og dialog med kunder? Og i givet fald: Hvad skal der til for ...marts 2018Community management er mere end et buzzwordHvad sker der, når man negligerer community management, altså kultivering og pleje af det fællesskab, ens firma eller brand har opbygget? Ikke så lidt.marts 2018Influenter er små stjerner, som vi ikke kan vente med at folde ud”Der er ikke særlig mange ting, der ikke giver mening at få en personlig afsender på,” siger ejerne og stifterne af Hippo, et talentbureau, der ...marts 2018Digitale trends: I det lange løb er vi alle dødeDen største strategiske udfordring i et digitalt mediebillede under hastig forandring er – for mange kommunikationsfolk – at prioritere mellem kort og langt sigt.februar 2018Vi siger ikke meget, uden det er bakket op af dataHvordan påvirker udviklingen i vores medieforbrug muligheden for at nå forskellige målgrupper? Det er en udfordring, som de arbejder med hver eneste dag på mediebureauerne, ...februar 2018Digitale data er en gylden krystalkugleVi er vilde med data og endnu vildere med meget data. Der er god grund til at elske de tørre tal, men de behøver ikke ...februar 2018Vi eksperimenterer hele tiden med noget nytDanmarks største humanitære ungdomsorganisation, Ungdommens Røde Kors, har lige nu cirka 5.000 frivillige. I år skal antallet af frivillige fordobles. ”Vi kan få lov til ...februar 2018Hvad drømmer dine målgrupper om?Uanset om du arbejder med store globale kampagner, nyhedsbreve, pressemeddelelser, stort eller småt, så gælder samme regel: Hvis du vil lave god kommunikation, skal du ...